FORENINGSPORTAL Foreninger i Flekkefjord

Flekkefjord Idrettsråd

Flekkefjord Idrettsråd er et organisasjonsledd i den norske idrettsmodellen med oppgaver primært på kommunalt nivå. Idrettsrådet er organisert i Norges idrettsforbund gjennom idrettskretsen, og er et fellesorgan for idrettslagene inn mot kommunen.

Oppgavene til Flekkefjord Idrettsråd er å styrke idrettens rolle og rammevilkår i lokalsamfunnet og foreta prioriteringer på vegne av idrettslagene. Dokumentasjon og synliggjøring av idrettens lokale omfang og verdiskaping er en vesentlig oppgave.

Idrettspolitiske handlingsprogram og det å være en møteplass og utviklingsarena mellom offentlig og frivillig aktivitet hører også med i idrettsrådets arbeidsoppgaver.

Konkrete gjøremål som idrettsråd utfører er fordeling av kommunale tilskudd til idretten og prioritering av spillemidler. Begge deler i dialog med kommunens administrasjon og politiske miljø.

flekkefjord_ir@online.no

www.idrettsforbundet.no